|
|
||||||||||||
|
XVIII.
Molnár Attila Károly: Tanulási lehetőségek és azok kihasználása a magyar börtönökben
A fogvatartottak számára a börtönbeli tanulás nagymértékű segítséget nyújthat a szabadulás utáni életszakasz megtervezésében, a munkaerő-piaci integráció sikerességében. A társadalmi reintegráció céljából az élethosszig tartó tanulás minden formájára (formális, nem-formális és informális tanulás) szükség van a büntetés-végrehajtási intézetekben. Magyarországon a szabadságvesztés-büntetésük letöltése után szabadon bocsátott emberek 49,08%-a ismét bűncselekményt követ el, így visszakerül a börtönbe. A társadalmi reintegráció egyik legfontosabb eszköze a börtönbeli tanulás, amely segítheti a fogvatartottak társadalomba történő visszailleszkedését, következésképpen csökkentheti a visszaesést. Három magyarországi büntetés-végrehajtási intézetben (Balassagyarmati Fegyház és Börtön, Váci Fegyház és Börtön, Győr-Moson-Sopron Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet) végzett vizsgálatunkkal arra kerestük a választ, melyek a fogvatartottak ismeretszerzési folyamatainak sajátosságai. Cél feltárni, milyen lehetőségeket nyújt a büntetés-végrehajtás a fogvatartottaknak a tanulás különböző területein, továbbá adatokat gyűjteni a fogvatartottak tanulási motivációiról.
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||||
Honlap: TMBT www.tmbt.hu |