Molnár Attila Károly

 

AKTUÁLIS SZAKMA ÖNKÉNTESSÉG MÚZEUM RELAXÁCIÓ

TANULÁS

FOTÓK VIDEÓK GRAFIKÁK BIOGRÁFIA

 


 

 

 

 
2020.11.09

Vissza a tanulás jövőjébe:
Beszámoló az OECD legújabb négy forgatókönyvéről

a Magyar Pedagógiai Társaság
Felnőttképzési Szakosztályának ülésén

Kraiciné dr. Szokoly Mária bevezetőjéből: Amikor a "future of education" kifejezést halljuk, olvassuk, bizonyára elsődleges gondolatunk, hogy mit is jelent ez a szó: education. A magyar nyelv a nevelés-oktatás-képzés hármasával közelít ehhez a kérdéshez, figyelembe véve, hogy a pedagógiai-andragóiai paradigmaváltás következtében a tanítás helyett a tanulás került a középpontba. Tehát a fogalom a következők összessége: nevelés, oktatás, képzés, tanulás, tanulástámogatás, mentorálás stb. Rengeteg olyan fogalom van, ami az education értelmézésében releváns lehet. 2020 márciusában beköszöntött a világjárvány, ami óriási változást hozott a nevelésügy, az iskola világában, az élethosszig tartó tanulásban, a foglalkoztatásban - és tulajdonképpen minden, az életünkhöz kötődő folyamatban. Az ülés napirendjén szerepelt többek között az OECD négy szcenáriója a jövő iskolájáról. Nehéz lehet elképzelni egy olyan jövőt, amelyben az iskolarendszerek jelenlegi kinézetükhöz képest gyökeresen átalakultak vagy teljesen eltűntek. Az OECD egy olyan jelentést tett közzé, amivel az oktatás jövőjére kíván előretekinteni egy húszéves időkeretben. Teszi ezt anélkül, hogy a múlt- és jelenbeli változásokat venné figyelembe. Ehelyett közvetlenül a jövőt képzeli el, de nem egyfajta, hanem többfajta jövőről beszél.



 

 
  Ajánlott oldalak Keresés a honlapon Wikipédia szócikk    

 


 Honlap:
TMBT www.tmbt.hu